آشنایی با تولید مخازن از جنس پلی اتیلن به روش چرخشی

ایستاپلیمر / بلاگ / آشنایی با تولید مخازن از جنس پلی اتیلن به روش چرخشی
تولید مخازن از جنس پلی اتیلن به روش چرخشی

مخزن پلی اتیلن یکی از محصولات مهم برای ذخیره سازی مایعات در حجم بالا است که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد و در مدل‌های متنوعی وارد بازار می‌شود. این نوع مخازن با توجه به ویژگی‌هایشان طی روش‌های متفاوت تولید می‌شوند. تولید مخازن به روش چرخشی یکی از روش‌های پرکاربرد در صنعت تولید مخزن است که ما قصد داریم در این مقاله به طور کامل به آن بپردازیم. آشنایی با روش ساخت این نوع مخازن به شما درک بهتری از عملکرد مخازن تولید شده می‌دهد که شما می‌توانید به هنگام خرید با آگهی کامل، محصول مورد نیازتان را انتخاب کنید.

مراحل تولید مخازن پلی اتیلن

فرآیند تولید مخازن پلی اتیلن به طور کلی طی مراحل مشخص انجام می‌شود که تولید به شیوه‌های مختلف در بعضی از این مراحل متمایز است. در تولید مخازن به روش چرخشی در مرحله اول، می‌توان به شکل گیری مواد اولیه پلی اتیلن رنگ شده در قالب اشاره کرد که به صورت چرخشی انجام می‌شود. در ابتدا این مواد درون قالبی با دما مناسب ریخته شده و درون کوره قرار می‌گیرد. سپس با کمک جریان چرخشی، پودر تماما ذوب شده و به حالت قالب شکل می‌گیرد. به هنگام سرد شدن قالب هم از عمل چرخشی استفاده می‌شود تا محصول با حفظ شکل قالب، سرد شود. در ادامه اصلاحات محصول نهایی انجام می‌شود و بعد از کنترل کیفیت به انبار و سپس بازار منتقل می‌شود. روش تولید چرخشی یکی از به صرفه‌ترین روش‌های تولید مخازن است که ما در این قسمت به شرح کلی مراحل آن پرداختیم. اما تولید مخازن با استفاده از این روش جزئیات بسیاری دارد که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

تولید مخازن پلی اتیلن به روش چرخشی

کاربرد زیاد مخازن در مکان‌های مختلف، باعث شده است که تولید آن هم مورد توجه بیشتری قرار گیرد. از آنجایی که روش تولید در کیفیت محصول و میزان ماندگاری آن تاثیر زیادی دارد، بهتر است نسبت به روش تولید این مخازن از آگاهی کافی برخوردار باشید. تولید مخازن به روش چرخشی معمولا طی مراحل زیر انجام می‌شود.

آسیاب کردن گرانول

معمولا در تولید محصولات قبل از انجام هرکاری، ابتدا مواد اولیه تامین می‌شود. برای تولید مخازن به روش چرخشی هم باید گرانول پلیمری پودر شود و در ترکیب با افزودنی‌های دیگر چون رنگ مجاز، برای شروع فرآیند تولیدات آماده شود. برای ترکیب درست و سازگار این مواد با هم، ابتدا مواد از درون اکسترودر عبور کرده و سپس وارد فرآیند اصلی می‌شود.

ریختن مواد اولیه در قالب

قالب‌های استفاده شده در این روش معمولا به صورت دو یا چند تکه هستند که محل اتصال دو تکه قالب به صورت درز در سطح بیرونی قابل تشخیص است. استفاده از همین درزها می‌تواند به خارج نمودن مواد شکل گرفته کمک کند. برای تولید محصول به صورت چندلایه بعد از اینکه یک دور پودر ریخته شده شکل گرفت، چند دور دیگر هم این فرآیند تکرار می‌شود تا محصول مورد نظر تولید شود. به عبارتی می‌توان گفت که قالب چندبار از کوره در آمده و بعد از ریختن پودر و ترکیبات دیگر دوباره داخل کوره قرار گرفته و می‌چرخد تا به محصول نهایی تبدیل شود.

چرخش قالب درون کوره

تولید مخازن به روش چرخشی

در این مرحله تولید مخازن پلی اتیلن به روش چرخشی، با چرخش قالب درون کوره در دو محور عمود بر هم، پودر با تمام وجوه آن تماس پیدا می‌کند و در حالتی که دما قالب به درجه مناسبی برسد، پودر ذوب شده و به آن می‌چسبد. با افزایش حرارت قالب در تمام وجوه، تمام پودر موجود ذوب می‌شود و به شکل قالب درمی‌آید.

چرخش قالب و سرد شدن

برای اینکه بتوان مواد شکل گرفته درون قالب را از آن‌ جدا کرد، باید تمام وجوه آن به خوبی خنک شود. بنابراین آن را از کوره در می‌آورند و با حرکت چرخشی در معرض خنک کننده قرار می‌دهند تا به خوبی خنک شود. از آنجایی که این مرحله نقش مهمی در شکل گیری محصول دارد، برای حفظ کیفیت بیشتر تا زمانی که محصول به طور کامل خشک شود، حرکت چرخشی ادامه دارد. بعد از اینکه محصول به طور کامل سرد شود، دو الی سه درجه منقبض شده و با کوچک‌تر شدن اندازه، به راحتی از قالب خارج می‌شود.

حذف ضایعات

بعد از شکل گیری مخزن پلی اتیلنی و خارج شدن آن از قالب، نوبت به اصلاح ضایعات و برش اضافات می‌رسد تا مخزن برای کنترل کیفیت آماده شود. این مرحله در تولید محصول باکیفیت اهمیت زیادی دارد. بنابراین در تولید مخازن به روش چرخشی به حذف ضایعات توجه ویژه می‌شود.

بررسی و کنترل کیفیت

در این مرحله نوبت به بررسی و آزمایش محصول تولیدی می‌رسد تا از استاندارد کافی برخودار باشد و دچار اختلال نشود. بعد از اینکه محصول از نظر مشخصات ظاهری کاملا بررسی شد، به آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا با انجام تست نشتی، تحمل وزن، ضربات مکانیکی و…کیفیت محصول به طور کامل مشخص شود.

بعد از گذراندن تمامی این مراحل، تولید مخازن پلی اتیلن به روش چرخشی به پایان می‌رسد. حال نوبت به قرار دادن شیرهای خروجی و ورودی و دیگر تجهیزاتی چون پیچ و مهره و… می‌رسد که معمولا قرارگیری این تجهیزات با توجه به کاربرد مخزن و نیاز مشتری انجام می‌شود.

جمع بندی

تولید مخازن پلی اتیلن به روش چرخشی طی مراحل مختلفی چون آسیاب کردن مواد اولیه، قالب گیری، خنک کاری و… انجام می‌شود که حرکات چرخشی، تاثیر زیادی بر عملکرد بهتر این مراحل دارد. حرکت چرخشی در این روش باعث می‌شود که همه وجوه محصول از شرایط یکسان برخوردار باشند و ضعف در قسمت‌های دیگر محصول بوجود نیاید. در انتها تولید مخازن به روش چرخشی، کنترل کیفی محصول نیز انجام می‌شود تا محصول نهایی از کیفیت و استاندارد کافی برخوردار باشد. شما می‌توانید در صورت نیاز ابعاد، شکل ظاهری، میزان تجهیزات و… این محصول را به صورت سفارشی به تولید کننده اطلاع دهید تا محصولی مطابق با نیاز خود تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته‌ها

آخرین مطالب