چگونه حجم مخزن ذخیره آب را با اتصال مخازن به یکدیگر افزایش دهیم؟

ایستاپلیمر / بلاگ / چگونه حجم مخزن ذخیره آب را با اتصال مخازن به یکدیگر افزایش دهیم؟
اتصال مخازن به یکدیگر

چه یک مخزن بزرگ داشته باشید یا یک مخزن 3 هزار گالنی، به احتمال زیاد زمانی خواهید رسید که میزان آب ذخیره شده‌ی شما از حجم مخزن ذخیره آب بیشتر شود. در این صورت، ممکن است مجبور شوید چندین مخزن را به هم وصل کنید. افزایش حجم مخزن ذخیره‌ی آب با اتصال مخازن به یکدیگر راه موثر و کاربردی برای مدیریت ذخایر آبی است. چند روش مختلف برای اتصال چندین مخزن وجود دارند تا بتوانید ظرفیت ذخیره سازی خود را افزایش دهید. در ادامه به افزایش حجم مخزن ذخیره آب توسط چند مخزن اشاره می‌کنیم.

روش‌های افزایش حجم مخزن ذخیره آب با اتصال مخازن

هنگامی که مخازن خود را با لوله‌ها به یکدیگر متصل می‌کنید، می‌توان آنها را از بالا ا یا از پایین به هم متصل کنید. اتصال مخازن از بالا به این صورت که مخزن اول قبل از سرریز شدن آب در مخزن بعدی پر می‌شود. اتصال مخازن در پایین به این صورت که به تمام مخازن اجازه می‌دهد تا با رسیدن به حداقل سطح آب به طور یکنواخت با هم پر شوند. در ادامه این دو روش را بیشتر توضیح می‌دهیم:

اتصال مخازن از بالا

مخازن را می‌توان از طریق سرریز یکی از مخازن به دیگری متصل کرد. همانطور که آب اولین مخزن را پر می‌کند، به لوله‌هایی سرریز می‌شود که به ورودی مخزن بعدی شما منتهی می‌گردد. دهانه سرریز باید به اندازه ورودی باشد. آخرین مخزن در سرریز غربال شده و منجر به تخلیه آب در مصارف مورد نظر شما می‌شود.

توجه به این نکته مهم است که حداکثر سطح آب در تمام مخازن سیستم شما با ارتفاع لوله سرریز از اولین مخزن سری محدود می‌شود. با توجه به این موضوع، مخزن اول باید بالاترین ارتفاع را داشته باشد و هر مخزن اضافی باید کمی پایین‌تر باشد. بهتر است همه مخازن را در یک لوله اتصال زیر آنها به هم وصل کنید. سپس آب به داخل این لوله جریان می‌یابد و به تمام آب باران ذخیره شده شما دسترسی پیدا می‌کند.

ایده خوبی است که روی هر کدام از مخازن یک شیر عایق داشته باشید تا بتوان آزاد شدن آب در مخزن را کنترل کرد. در حالی که این راه‌ اندازی پیچیده‌تر از اتصال از پایین است، اما می‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد. اگر می‌خواهید مخازن شما همزمان پر شوند، تمام شیرها را باز کنید. اگر ترجیح می‌دهید مخازن را به صورت جداگانه پر کنید، یکی پس از دیگری همه را ببندید، به جزء اولی و در صورت نیاز مخزن بعدی را باز کنید.

اتصال مخازن از پایین

اتصال مخازن به هم در پایین با لوله‌هایی از یک مخزن به مخزن بعدی به همه مخازن آب شما اجازه می‌دهند تا به طور یکنواخت پر از آب شوند. همانطور که آب باران وارد مخزن اول می‌شود، آب باران تا زمانی که به همان ارتفاع برسد به مخزن دوم شما جاری می‌شود. در این مرحله، هر دو مخزن به طور مساوی پر می‌شوند. مزیت این افزایش حجم مخزن ذخیره آب این است که شما فقط باید از اولین مخزن یا پایین‌ترین مخزن بگیرید.

اتصال مخازن به یکدیگر

شما همچنین به یک برش سرریز نیاز دارید که آبرسانی را بسیار ساده‌تر می‌کند. توجه داشته باشید که قسمت بالای مخازن (سطح سرریز) باید با یکدیگر هماهنگ باشند. این موضوع معمولاً به این معناست که مخازن پایین‌تر را روی پایه‌های بلندتر قرار دهید یا زیر مخزن بلندتر خود را حفاری کنید. در صورت استفاده از این روش، مهم است که شیرهای جداسازی را در نظر بگیرید، به طوری که اگر یک مخزن نشتی داشته باشد، تمام مخازن شما را تخلیه نکند.

مزایای افزایش حجم مخزن ذخیره آب با اتصال چندین مخزن

اتصال مخازن آب به یکدیگر یک راه آسان برای افزایش ظرفیت ذخیره آب شبدون کار لوله کشی اضافی است. در ادامه مزایای اتصال چندین مخزن به یکدیگر آورده شده است:

  • افزایش ذخیره سازی آب: اگر بین مخازن آب ارتباطی وجود داشته باشد، تعویض یک مخزن با مخزن دیگر آسان می‌شود. در طول این فرآیند آب زیادی از دست نمی‌رود. اتصال چند مخزن یک فرآیند پر پیچ و خم است. اما این کار یک بار انجام می‌شود و برای همیشه باعث افزایش ذخیره آب خواهد شد.
  • امکان برداشت آب باران: برداشت آب باران با چندین مخزن ساده‌تر است. وجود مخازن مختلف آب باعث افزایش حجم فضای ذخیره آب باران می‌شود. همین امر باعث کاهش تلفات آب در مخازن متعدد می‌شود. از آنجایی که بیش از یک تانک وجود دارد، اگر یکی از تانک‌ها با مشکلی مواجه شود، تانک‌های دیگر مشکل را جبران می‌کنند.
  • مناسب برای فضاهای باریک: اگر در یک منطقه کوچک زندگی می‌کنید، بهتر است به سراغ چندین مخزن با اندازه کوچک بروید. راه اتصال چندین مخزن با اندازه کوچک راحت‌تر از راه اندازی یک مخزن بسیار بزرگ است. استفاده از چندین مخزن در چنین مواردی به جمع آوری آب بیشتر نیز کمک می‌کند.
  • ارائه راه حل‌های هوشمند: داشتن چندین مخزن امکان جداسازی را فراهم می‌کند. یک مخزن می‌تواند برای ذخیره آب باران باشد، در حالی که مخزن دیگر برای ذخیره آب طوفان باشد. علاوه بر این، نصب چندین مخزن در مکان‌های مختلف نیز یک راه حل هوشمندانه است. این مهم به کاربر اجازه می‌دهد تا مخازن را به هم متصل کند و آب بیشتری را برای نیازهای خود ذخیره نماید.

کلام آخر

وقتی صحبت از مخازن آب می‌شود، هرکسی نیازهای متفاوتی دارد. تقاضای آب هر روز در حال افزایش است. تصمیم گیری در مورد خرید چندین مخزن یا خرید یک مخزن آب، مشکل است؛ اما اتصال چندین تانکر برای افزایش حجم مخزن می‌تواند مزایای بیشتری نسبت به یک مخزن بزرگ داشته باشد. اول اینکه شما می‌توانید در هزینه های خود در خرید مخزن اضافی صرفه جویی کنید، همچنین این امکان را دارید تا آب بیشتری ذخیره نمایید و برای مصارف روزانه خود بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته‌ها

آخرین مطالب