پلیمر مصنوعی برای کشتن ویروس‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک

ایستاپلیمر / اخبار / پلیمر مصنوعی برای کشتن ویروس‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک
پلیمر مصنوعی برای کشتن ویروس‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک
16 اسفند 1396

این پلیمر مصنوعی غیرسمی می‌باشد. مولکول‌های مصنوعی “پلی‌کربنات‌های گانادیوم” (guanidinium-functionalized polycarbonates)نامیده می‌شوند و برای سلول‌های انسانی، قابل تجزیه زیستی و غیرسمی هستند.

اساسا، پلیمر مصنوعی با بار مثبت به درون بدن یک موجود زنده وارد می‌شود و به طور خاص به سلول‌های باکتری خاصی متصل می‌شود.

هنگامی که این پلیمر به باکتری‌ها متصل شد، این پلیمر از غشاء سلولی عبور می‌کند و استحکام پروتئین‌ها و DNAسلول را مورد هدف قرار می‌دهد و باکتری را می‌کشد.

“یی یان یانگ” (Yi Yan Yang)یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: ما اولین نمونه از یک درشت مولکول مصنوعی قابل تجزیه زیستی با فعالیت ضدمیکروبی گسترده در موش‌ها با مکانیسم منحصر به فرد از بین بردن و غیرسمی را نشان دادیم. هنگامی که پلیمر کار خود یعنی کشتن باکتری را به پایان می‌رساند، به طور طبیعی باکتری پس از سه روز از بین می‌رود و اثری از آن در بدن باقی نمی‌ماند.

در آزمایشات انجام شده بر روی موش‌ها، مولکول‌ها به ریشه کن کردن پنج نوع “سوپرباگ” (superbugs) که در بیمارستان‌های سراسر جهان رویت شده بودند، موفق شدند.

مرحله بعدی تحقیق، تلاش برای توسعه تکنولوژی بر روی یک درمان ضد میکروبی خاص که می‌تواند به صورت بالینی در انسان آزمایش شود، است و امید است این تحقیق راه جدیدی برای درمان عفونت‌ها در بدن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته‌ها

آخرین مطالب