اشتباهات رایج هنگام انتخاب و خرید منبع آب

ایستاپلیمر / بلاگ / اشتباهات رایج هنگام انتخاب و خرید منبع آب
رایج‌ترین اشتباهات انتخاب منبع آب

منابع نگهداری آب، در بسیاری از منازل مسکونی، صنایع تولیدی، کشاورزی و باغداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. منبع آب به مخازن ویژه ذخیره‌سازی و حمل و نقل آب گفته می‌شود. در هنگام خرید منبع آب باید به نکات مهمی توجه کرد تا بتوان یک منبع آب مناسب را خریداری نمود. زیرا اگر یک منبع، نامناسب انتخاب شود باعث ایجاد اختلال و مشکل در فرآیند ذخیره‌سازی خواهد شد.‌ از این‌رو ما در این مقاله سعی کرده‌ایم به رایج‌ترین اشتباهات خرید منبع آب اشاره‌ای کوتاه داشته باشیم.‌ بنابراین اگر قصد دارید منبعی را خریداری نمایید توصیه می‌شود این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.‌

رایج‌ترین اشتباهات انتخاب منبع آب

منابعی که برای نگهداری آب استفاده می‌شوند دارای ویژگی‌ها و مزایای زیادی هستند که در هنگام خرید باید به آن‌ها دقت کرد. در صورت عدم دقت به این ویژگی‌ها، خریداران در زمان خرید مخزن آب دچار اشتباهاتی خواهند شد. از متداول‌ترین اشتباهاتی که در هنگام خرید منبع آب وجود دارد موارد زیر را می‌توان نام برد.

عدم توجه به ابعاد ورودی ساختمان‌ها و اماکن نصب منبع

یکی از اشتباهات انتخاب منبع آب، توجه نکردن به ابعاد و اندازه‌‌های ورودی و خروجی مکان‌مورد نظر است. زیرا افراد در انجام خرید منبع، تنها به مساحت و اندازه‌های مکان نصب توجه دارند و به اندازه‌ درب‌های ورودی و خروجی هیچ‌گونه دقتی ندارند. بنابراین باید همواره در هنگام خرید منابع آب، ارتفاع، عرض و طول درب‌های ورودی و خروجی را در نظر گرفت. با رعایت این مورد، یکی از رایج‌ترین اشتباهات خرید منبع آب حل می‌شود.

عدم آمادگی مکان نصب منبع

یکی دیگر از اشتباهات رایج در خرید منبع، عدم توجه به مکان نصب آن است. در صورتی که منبع، مناسب با مکان مورد نظر نباشد، به هیچ وجه نمی‌توان منبع را در آن‌ محل قرار داد. از این‌رو خریداران منبع آب لازم است به مساحت و ارتفاع مکان‌ نصب منبع، توجه و دقت کافی داشته باشند. علاوه بر ابعاد مخزن، میزان صافی و مسطح بودن بودن مکان مورد نظر نیز حائز اهمیت است. این نکته را نیز باید در نظر داشت که به هیچ وجه برای مسطح کردن سطح، از آجر یا سنگ در زیر پایه‌های آن استفاده نکنید. برای این‌ کار بهتر است یک پایه فلزی یا سکوی سیمانی درست کرده و منبع را بر روی آن قرار داد.

عدم توجه به حجم و ظرفیت مخزن

یکی از نکات مهم و اساسی در هنگام خرید منبع آب، در نظر گرفتن میزان گنجایش و حجم مورد نیاز منبع است. از متداول‌ترین اشتباهات خرید منبع آب نیز همین مورد است. بنابراین فروشندگان منبع آب لازم است در هنگام فروش منبع، این نکته را به خریداران یادآوری نمایند. در واقع خریداران قبل از خرید باید مشخص کنند که برای ذخیره و نگهداری چند لیتر آب، به مخزن نیاز دارند.

عدم آگاهی کافی از ورودی و خروجی‌های منبع مورد نظر

عدم توجه به سایز، نوع ورودی و خروجی‌های مورد استفاده در منابع نیز از اشتباهات انتخاب منبع آب محسوب می‌شود. اگر تا به حال به انواع مختلف منبع توجه کرده باشید متوجه خواهید شد که در هر منبع از ورودی و خروجی‌های مختص به آن منبع، استفاده می‌شود. زیرا سایز و نوع ورودی و خروجی در منابع مختلف، متفاوت است. شیرها و اتصالات در هر مخزن، قطر و طول مشخصی دارند. به عنوان مثال در مخازن کتابی از لوله‌های با قطر کوچک‌تر استفاده می‌شود.

عدم توجه به نوع منبع مورد نیاز

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید مخزن باید مدنظر قرار داد، نوع منبع است. زیرا هر نوع منبع برای منطقه جغرافیایی و مکان مشخصی مناسب است. بنابراین خریداران محترم همواره دقت نمایند که قبل از اقدام به خرید منبع، نوع آن را باید تعیین کنند. منابع بر اساس جنس و شکل ساخت، به انواع و اقسام گوناگونی تقسیم می‌شوند که هر کدام برای کاربرد خاصی طراحی و تولید شده‌اند.‌ به عنوان مثال از منابع عمودی اکثرا در مکان‌های با مساحت کم و ارتفاع زیاد استفاده می‌شود. تانکرهای افقی بر عکس تانکرهای عمودی در مکان‌هایی که محدودیت ارتفاع وجود دارد، قابل استفاده هستند.

عدم توجه به استاندارد بودن منبع آب

از سایر اشتباهات خرید منبع آب، عدم توجه به دارا بودن تاییدیه بهداشتی منابع نگهداری آب است.‌ استاندارد بودن مخازن به طور مستقیم با سلامتی انسان در ارتباط است. بنابراین در هنگام خرید مخزن باید به طور ویژه به این مورد دقت کرد. زیرا همه‌ی مخازن آب، استاندارد نیستند و برای نگهداری آب آشامیدنی مناسب نخواهند بود. مخازن غیر استاندارد از خواص آنتی یووی، آنتی باکتری و جلبک برخوردار نیستند و هنگامی که در زیر نور آفتاب قرار می‌گیرند، آب داخل آن‌ها بدمزه و بدبو شده و همین‌ امر باعث ناسالم شدن آب داخل مخزن برای آشامیدن می‌شود.

عدم توجه به برخوردار بودن منبع از ونت یا هواکش

شاید به نظر برخی افراد، این موضوع در هنگام خرید منبع خیلی مهم نباشد اما هنگامی که منبع را مورد استفاده قرار می‌دهند به این نکته پی خواهند برد. بنابراین یکی دیگر از اشتباهات خرید منبع، عدم توجه به وجود ونت در مخزن است.

میزان اهمیت برخورداری منبع از ونت زمانی بیشتر می‌شود که منبع به پمپ متصل شده و عملیات مکش توسط پمپ صورت می‌گیرد.‌ در این حالت باید امکان رفت و برگشت هوا درون‌ مخزن وجود داشته باشد. به همین‌ دلیل نصب ونت بر روی مخازن جزء تجهیزات ضروری محسوب می‌شود و در صورتی که منبعی از این ویژگی برخوردار نباشد یا امکان نصب ونت نیز بر روی آن فراهم نباشد، برای خرید مناسب نخواهد بود.

جمع‌بندی

همان‌طور که در بخش مقدمه گفته شد منابع آب برای نگهداری و حمل و نقل مایعات سیال و روان مانند آب به کار می‌رود. منبع آب دارای ویژگی‌ها و خواص بسیاری است و به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود. بنابراین خریداران در هنگام خرید منبع باید به نکات بسیاری توجه کنند تا بتوانند یک انتخاب صحیح و مناسب داشته باشند. با این حال برخی افراد در هنگام خرید دچار اشتباهاتی می‌شوند که در این مقاله به برخی از مهم‌ترین اشتباهات خرید منبع آب اشاره شد.‌ از جمله رایج‌ترین اشتباهات انتخاب منبع آب می‌توان به عدم توجه به نوع و‌ جنس منبع، عدم توجه به گنجایش و نیز ظرفیت مخزن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته‌ها

آخرین مطالب